Banderolowanie – pakowanie i oznaczenie towaru
Pakowanie produktów jest złożonym procesem. W zależności od towarów i ich przeznaczenia dobiera się odpowiednie opakowanie. Banderolowanie to wydajna i ekologiczna technologia pakowania towaru. Dzięki niemu można odpowiednio zabezpieczyć i oznaczyć produkty. Wykorzystuje się do tego taśmy, gumki, sznurki albo folię.
Banderole to oznaczenie produktów lub całych ich zestawów marką firmy. Takie banderole możemy zobaczyć np. na napojach alkoholowych i papierosach. Można je ponadto spotkać na różnych produktach spożywczych czy farmaceutycznych.
Dzięki banderolowaniu łączy się produkty w funkcjonalne zestawy standardowe, ale także specjalne, np. promocyjne. Jest to niezwykle istotne z marketingowego punktu widzenia. Banderola jako skuteczny nośnik marki firmy reklamuje ją, przekazuje informacje o produktach i rekomenduje towar jako najlepszy jakościowo. W takiej postaci trafia on do klientów. Maszyny banderolujące w dużym stopniu przyczyniają się do pokazania jakości produktu, jego obecności na rynku i zwiększają jego konkurencyjność na rynku.
Urządzenia do banderolowania
Maszyna do banderolowania najczęściej dostosowana jest do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Wiele maszyn banderolujących jest wytarzanych po indywidualnych ustaleniach pomiędzy podmiotami zajmującymi się ich produkcją a firmą składającą zamówienie na maszynę do banderolowania konkretnych produktów i towarów.
Zaawansowane, nowoczesne i wydajne maszyny do pakowania posiadają konstrukcję modułową, co daje im wiele możliwości dostosowania się do zmieniających się potrzeb klienta. Producenci maszyn do banderolowania oferują duże możliwości rozbudowy urządzeń, tak, by można było je dopasować do różnych linii produkcyjnych.
Urządzenia do banderolowania są niezwykle ważne w procesie produkcji i oznaczenia towarów. Trudno dziś wyobrazić sobie sprzedaż, handel bez oznaczenia towaru banderolą. W takiej postaci wzbudza on zaufanie społeczne, staje się konkurencyjny i godny polecenia.